streeboy

streeboy

Streeboy
streeboy

streeboy

Streeboy

دانلود تاثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی نافرمانی کودکان


تاثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی نافرمانی کودکان

تأثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی ـ نافرمانی کودکان

دانلود تاثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی نافرمانی کودکان

علائم رفتار لجبازی نافرمانی کودکان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 737 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 140

دانلود پایان نامه

با موضوع

 تأثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی ـ نافرمانی کودکان 

فایل بصورت ورد

تعداد صفحات:

140

در زیر بخش هایی از فایل دانلودی را مشاهده میفرمایید:

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                        صفحه

فصل اول : کلیات پژوهش

1-1-  مقدمه. 1

1-2- بیان مسئله. 5

1-3- اهداف پژوهش.... 9

1-4- ضرورت موضوع پژوهش.... 10

1-5- فرضیه پژوهش.... 13

1-6- تعریف متغیرهای پژوهش.... 13

1-6-1- متغیر مستقل : قصه درمانی.. 13

1-6-2- متغیر وابسته : اختلال لجبازی – نافرمانی کودک (ODD) 14

فصل دوم : مرور پیشینه

2-1- مقدمه. 15

2-2- بخش اول اختلال لجبازی – نافرمانی.. 15

2-2-1- اختلال لجبازی- نافرمانی کودکی.. 15

2-2-2- همه گیر شناسی.. 21

2-2-3- ملاحظات تشخیصی و ویژگیهای بالینی.. 24

2-2-4- تشخیص افتراقی.. 28

2-2-5- ویژگیها و اختلال های توأم. 30

2-2-6- بررسی های آسیب شناختی و آزمایشگاهی.. 31

2-2-7- سیروپیش آگهی.. 31

2-2-8- سبب شناسی.. 32

2-2-9- سازوکارهای شناختی رفتاری.. 34

2-2-10- درمان. 39

2-3- بخش دوم : قصه ، جایگاه و کابردهای بالینی آن. 42

2-3-1- اهداف ادبیات کودکان. 42

2-3-2- روند رشد ادبیات کودکان در جهان. 43

2-3-3- قصه و اهمیت آن. 44

2-3-4- نقش قصه در رشد عاطفی ، اجتماعی و شناختی کودک... 47

2-3-5- معیارهای مورد توجه قصه گو برای انتخاب قصه. 52

2-3-6- نکات مورد توجه قصه گو در حین قصه گویی.. 53

2-3-7- ویژگی های قصه در فرآیند قصه درمانی.. 54

2-3-8- رویه های قصه درمانی.. 55

2-3-9- قصه گویی به عنوان یک راهبرد درمانی.. 62

2-3-10- قصه در خانواده درمانی.. 65

2-3-11- قصه پردازی در روان درمانی کودک... 68

2-3-12- قصه درمانی به شیوه گروهی.. 69

2-3-13- قصه در رویکردهای نظری روان درمانی.. 72

2-3-14- روان تحلیل گری.. 73

2-3-15- روان شناسی فردی (آدلری ) 75

2-3-16- شناخت درمانی.. 76

2-3-17- رفتار درمانی.. 77

2-3-18- پیشینه پژوهش.... 79

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

3-1- مقدمه. 88

3-2- جامعه آماری.. 89

3-3- نمونه و روش نمونه گیری.. 89

3-4- ابزار اندازگیری.. 90

3-5- پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI-4. 90

3-6- اجرا و نمره گذاری پرسشنامه CSI-4. 90

3-6-1- نمره گذاری براساس نمره برش غربال شده 91

3-6-2- نمره گذاری بر اساس شدت نشانه های مرضی.. 91

3-6-3- چگونگی نمره گذاری پژوهشگر. 91

3-7- پایایی و اعتبار پرسشنامه در 4  CSI- 92

3-8- وسایل لازم برای قصه درمانی.. 94

3-9- طرح درمانی و شرح مختصر جلسات... 95

3-10- روش تحلیل داده ها 105

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده­ها

4-1- مقدمه. 106

4-2- مفروضات تحلیل کوواریانس.... 108

4-3- فرضیه‌‌ی پژوهش.... 113

فصل پنجم : بحث و نتیجه­گیری

5-1- بحث و نتیجه گیری.. 115

5-2- محدودیت های پژوهش.... 116

5-3- پیشنهادها 117

5-3-1- پیشنهادهای پژوهشی.. 117

5-3-2- پیشنهادهای کاربردی.. 118

منابع و مآخذ

منابع فارسی.. 122

منابع انگلیسی.. 126

پیوست­ها

پیوست ها 130

 

 

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                        صفحه

جدول (4-1) نتیجه اجرای پرسشنامه CSI-4 مربوط   به متغییر لجبازی-نافرمانی گروه های آزمایش و کنترل  107

(جدول4-2 ) خلاصه نتایج مفروضه یکسانی شیب رگرسیون بین متغیر گروه ها و پیش آزمون  108

جدول (4 -3 ) شاخصه‌های آماری برای محاسبه آزمون کالموگروف اسمیرنف (مفروضه نرمال بودن توزیع داده‌ها) 110

جدول (4 -4 ) شاخصه‌های آماری برای محاسبه آزمون لوین (مفروضه برابری واریانس‌ها) 111

جدول(4- 5) خلاصه نتایج مفروضات تحلیل کوواریانس.... 112

جدول (4- 6) خلاصه نتایج آزمون تحلیل کواریانس.... 114

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                                                        صفحه

نمودار (4-1) میانگین پیش آزمون و پس آزمون لجبازی و نافرمانی در هر دو گروه 108

نمودار(4-2) شیب رگرسیون. 109

نمودار (4-3)  نتایج مربوط به برابری واریانس‌ متغیر لجبازی - نافرمانی در پیش آزمون و پس آزمون  111

نمودار(4-4) مفروضه خطی بودن رابطه بین پیش آزمون و پس آزمون تحلیل کوواریانس.... 112

(نمودار4- 5) میانگین تعدیل شده پس از حذف اثر پیش آزمون بر پس آزمون. 11

 

 

فصل اول

کلیات پژوهش

 

1-1-  مقدمه

امروزه اگرچه شاهد علاقه زیادی در زمینه مراقبت و درمان کودکان مبتلا به اختلال رفتاری هستیم ، اما این امر در حوزه بهداشت روانی پدیده ای نسبتا جدید است ، آغاز توجه به بهداشت روانی کودک را، به وضوح تنها تا مدتی قبل از اوائل قرن بیستم می توان ردیابی کرد . البته مدت زمانی هم طول کشید که در راهنماهای تشخیص اختلال روانی ، فصلی هم به اختلال های روان شناختی و الگوهای ناسازگارانه رفتار کودکان و نشانه شناسی آنان اختصاص یافت . امروز در سایه مطالعات علمی ، دانش ما درباره مشکلات دوره کودکی به طور روز افزون در حال افزایش است . شیوه های مطالعه علمی ، دنیایی از یافته ها و البته سوالهای بیشتر را پیش روی ما گشوده است . این یافته ها طبقه بندی های قبلی را اصلاح می کند ، بسط می دهد و دسته بندی های جدیدی را اضافه می نماید (موریس و کراتوچویل ،ترجمه نائینیان1389 )

براساس DSM-V جدیدترین نسخه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی پانزدهمین طبقه  تشخیصی شامل :

اختلال لجبازی- نافرمانی ، اختلال انفجاری متناوب ، اختلال سلوک ،اختلال شخصیت ضد اجتماعی،آتش افروزی، دزدی بیمارگون وسایر اختلالهای در هم گسیخته خاص و غیر خاص ، کنترل تکانشی و سلوک می باشد. ( راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی ؛2013 )

اغلب کودکان به ویژه در نوجوانی یک دوره منفی گرایی و نافرمانی و نافرمانی خفیف را پشت سر می گذارند و اغلب والدین از خصومت یا جر و بحث کردن های گاه و بی گاه فرزندانشان شاکی هستند . اما اگر چنین رفتارهایی بیشتر اوقات وجود داشته باشند ، چه پیش می آید ؟ کودکان و نوجوانان دارای اختلال لجبازی ـ نافرمانی ، الگوی رفتاری منفی ، خصمانه و نافرمان نشان می دهند که به مشکلات خانوادگی یا تحصیلی مهمی منجر می شود . این اختلال از تمرد و نافرمانی معمولی کودکی و نوجوانی خیلی شدیدتر است . کودکان و نوجوانان مبتلا به این اختلال ، بارها از کوره در می روند ، جرو بحث می کنند ، از انجام دادن آنچه به آنها گفته شده خودداری می کنند و عملا دیگران را می رنجانند . آنها زود رنج ، ناراحت وستیزه جو ، مغرور و حق به جانب هستند . آنها به جای اینکه خودشان را علت مشکلاتشان بدانند ، دیگران را سرزنش می کنند یا اصرار دارند که آنها قربانی شرایط هستند . برخی از کودکان که به این صورت رفتار می کنند ، بیشتر با والدینشان مقابله می کنند  تا با غریبه ها ، اما اکثر آنها در هر زمینه ای مشکل دارند .رفتار آنها در عملکرد تحصیلی و روابط اجتماعی شان طوری اختلال ایجاد می کند که احترام معلم ها و دوستی همسالانشان را از دست می دهند . این شکستها باعث می شوند که آنها احساس بی کفایتی و افسردگی کنند (هالجین، و کراس ترجمه سید محمدی ، 1391 )

اولین نشانه های اختلال لجبازی – نافرمانی معمولاً در سالهای پیش از دبستان ، و به ندرت دیرتر از سنین نوجوانی ظاهر می شود . پسرها بیشتر از دخترهای هم سن ، به این اختلال دچار می شوند ، اما بعد از بلوغ این اختلال به طور برابر در دخترها و پسرها شایع است . در برخی موارد اختلال لجبازی –نافرمانی به اختلال سلوک تبدیل می شود . در واقع اغلب کودکان دارای اختلال سلوک سابقه لجبازی و نافرمانی دارند .

با این حال ، همه کودکان دارای اختلال لجبازی –نافرمانی به سمت رفتارهای اخلالگرانه جدی تر که با اختلال سلوک همراه هستند پیش نمی روند (لاهی و همکاران ، 1992 )

به موازات پژوهشهای گسترده ، که به شناخت و آگاهی بیشتر درباره انواع ، نشانه ها ، عوامل زمینه ساز و تمیز بین اختلال های رفتاری کودکان انجامیده ، حجم مطالعات در مورد درمان روان شناختی آنها نیز به سرعت در حال افزایش است .روش های منتج از سیستم های نظریه ای اولیه (روان تحلیل گری ، رفتارگرایی ، سیستم های خانواده و نظریه های مربوط به رشد ) مدام در حال نوپردازی و اصلاح و تعدیل هستند . در کنار آن ، هر روز چشم اندازهای جدیدتری در برابر روان درمانی کودک گشوده می شود . مرور ادبیات اخیر ، کاربرد و اثر بخشی رویکردهایی مثل روان تحلیل گری و درمان شناختی رفتاری کودک و همچنین دامنه وسیعی از درمان هایی مثل هنر و موسیقی را نشان می دهد . در بین درمانهای موجود ، اغلب تالیفات روی بازی درمانی و کاربرد قصه ها در درمان کودکان تمرکز دارند (اسکورزلی ، گلد 1999)

استفاده از بازی درمانی به عنوان یک فن ، به نهضت روان تحلیل گری و به کارهای آنافروید و ملانی کلاین در درمان کودکان بر می گردد . (لندرث، ترجمه آرین ، 1390 )

کاربرد درمانی قصه نیز ، ریشه در تفکرات روان تحلیل گری دارد و با کارهای میلتون اریکسون آغاز شد (کارلسون 2001) اریکسون درجلسات درمان ، قصه هایی را متناسب با موقعیت روانی مراجع برای او نقل می کرد و اعتقاد داشت که با بازگویی قصه ها ، نیروهای سازنده و مثبت ، ناخودآگاه مراجع را برای او قابل دسترس می سازد .

بتلهایم و گاردنر نیز بعد ها به کاربرد قصه ، به عنوان ابزار درمانی پرداختند . قصه ها اگرچه در روان درمانی بزرگسالان نیزمورد استفاده قرار می گیرند ، به دلیل هماهنگی ویژه ای که با جهان کودکی دارند ، به طور گسترده تری می توانند در روان درمانی کودکان به کار گرفته شوند . قصه ها فرصت همانند سازی با شخصیت ها ، برون سازی تعارضها و تخلیه هیجانها و کسب بینش را به کودک می دهد(اریکسون ، ترجمه قراچه داغی ، 1386)

مرور ادبیات پژوهشی نشان می دهد که درمانگران کودک ، قصه و قصه گویی را چه در زمینه بازی درمانی و چه به طور مستقل ، هم برای درمان (کودکان دچار سو استفاده جنسی ، دارای اختلال های یادگیری ، مبتلا به ناتوانی های هیجانی و . . . )و هم آموزش مهارت های خاص (مهارت حل مسئله، مهارتهای خود تنظیمی ، شناخت احساسات ، کنترل پرخاشگری و . . . ) به کار گرفته اند .

- Mourice

-Cratochuile

-Diagnostic And Statistical Manual Disorder (DSM)

-Haljine

-Crass

-Lahey

-Scourzelli

-Gold

-Anna -Freud

-Melanie-Klein

-Kandreth

-Milton-Erikson

-Carlson

-Bettelhim

-Gardner

 

دانلود تاثیر قصه گویی بر علائم رفتار لجبازی نافرمانی کودکان

دانلود فایل پاورپوینت آموزشی و قابل ویرایش بازیابی قدرت و استقامت عضلانی


دانلود فایل پاورپوینت آموزشی و قابل ویرایش بازیابی قدرت و استقامت عضلانی

دانلود فایل پاورپوینت آموزشی و قابل ویرایش بازیابی قدرت و استقامت عضلانی

دانلود دانلود فایل پاورپوینت آموزشی و قابل ویرایش بازیابی قدرت و استقامت عضلانی

دانلود فایل پاورپوینت آموزشی و قابل ویرایش بازیابی قدرت و استقامت عضلانی
دسته بندی تربیت بدنی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1150 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

دانلود فایل پاورپوینت آموزشی و قابل ویرایش بازیابی قدرت و استقامت عضلانی شامل 8 صفحه اسلاید و تصاویر آموزشی و مطالب مفید: تکنیک های تمرین مقاومتی پیش رونده ،  تکنیک های پیشنهاد شده جهت تمرینات مقاومتی، برنامه های عمومی برای تمرین و آمادگی ، تکنیک های تمرین تقویتی که در توانبخشی استفاده می شود ، برنامه های دلورم. آکسفورد. مک کویین ، تمرینات ایزوکینتیک ، تمرینات زنجیره حرکتی باز و بسته ، زنجیره حرکتی بسته ،...جهت ارئه کنفرانس در کلاسهای آموزشی می باشد.


دانلود دانلود فایل پاورپوینت آموزشی و قابل ویرایش بازیابی قدرت و استقامت عضلانی

دانلود پاورپوینت بازیافت و بتن


پاورپوینت بازیافت و بتن

پاورپوینت بازیافت و بتن

دانلود پاورپوینت بازیافت و بتن

پاورپوینت بازیافت و بتن
دسته بندی عمران
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4134 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

پاورپوینت بازیافت و بتن

شامل 21 اسلاید و درقالب پاورپوینت و قابل ویرایش

فهرست برخی از مطالب:

بخشی از متن پاورپوینت:

مقدمه

در دنیای صنعتی امروز، مسئله تولید و انباشت انواع زباله‏های خانگی و صنعتی ابعاد تازه‏ای بخود گرفته و میرود تا بصورت معضلی مهم درآید. هزینه بالای نگهداری زباله‏ها دست‏اندرکاران را واداشته که بفکر استفاده مجدد از آنها در زمینه‏های مختلف بیفتند.

در این راستا، دو محور اساسی مطرح شده:

استفاده از زباله‏ها بصورت سوخت برای تولید انرژی و استفاده از آنها بعنوان مواد اولیه برای بهبود بخشیدن خواص محصول تولید شده یا کاهش قیمت آن.

در صنعت سیمان و بتن این دو محور می توانند کاربردهای وسیعی داشته باشند.

دانلود پاورپوینت بازیافت و بتن

دانلود مبانی نظری و پیشینه بازی های آموزشی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی


مبانی نظری و پیشینه بازی های آموزشی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی

مبانی نظری و پیشینه بازی های آموزشی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه بازی های آموزشی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی

مبانی نظری و پیشینه بازی های آموزشی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

آموزش و پرورش پیش از دبستان..............................................13

تعریف پیش دبستان..............................................................14

ظهور مراکز پیش از دبستان.....................................................15

اهداف آموزش و پرورش پیش از دبستان..................................15

توجه به رشد کودک در دوره پیش از دبستان.................................16

بازی....................................................................................16

تاریخچه بازی......................................................................18

ارزش بازی ها..................................................................19

مربیان در بازی.....................................................................21

نقش بازی در رشد کودک........................................................21

تنوع در بازی های کودکان..............................................................22

نکاتی چند درمورد بازی های کودکان......................................22

مراحل مختلف بازی های کودکان..............................................24

عوامل موثر در بازی....................................................................24

عامل هوش و خلاقیت.............................................................25

خلاقیت در بازی..........................................................................26

انواع بازی ها.............................................................................27

نظریه های مربوط به بازی............................................................29

اهداف کاربرد بازی ها.................................................................32

نقش والدین واطرافیان در بازی های کودکان......................................33

تاثیر موقعیت اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی خانواده بر بازی............. 33

دیدگاه نظریه پردازان درباره بازی..................................................33

دیدگاه و نظریه های اسلام و دانشمندان درباره بازی...................35

نقش تربیتی مادر در بازی های کودکان............................................37

خلاقیت....................................................................................38

فرایند خلاقیت............................................................................41

موانع خلاقیت............................................................................42

مولفه های خلاقیت.....................................................43

عوامل موثر بر خلاقیت...............................................................44

توانایی های فرد خلاق.................................................................45

آزمون های خلاقیت....................................................................45

نظریه های یادگیری و خلاقیت......................................................47

نظریه های علمی خلاقیت............................................................48

خلاقیت و مفهوم آن....................................................................50

جایگاه خلاقیت در تعلیم و تربیت....................................................51

عوامل فردی مطلوب در فرایند خلاقیت...........................................53

ویژگی های شخصیتی افراد خلاق..................................................53

نظریه های فلسفی خلاقیت در دوره باستان............................54

تاثیر دوره پیش از دبستان بر رشد خلاقیت.......................................54

اهمیت خلاقیت و تخیل برای کودک.................................................55

عوامل موثر بر خلاقیت..............................................................56

روش های آموزش و افزایش خلاقیت ............................................57

پیشینه داخلی............................................................................57

تحقیقات دیگر کشورها...............................................................60

نتیجه گیری.............................................................................63

دانلود مبانی نظری و پیشینه بازی های آموزشی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی

دانلود طرح جابر بن حیان در مورد بازیافت کاغذ


طرح جابر بن حیان در مورد بازیافت کاغذ

طرح جابر بن حیان مورد نظر دارای تیتر مربوط به طرح با طراحی زیبا و رنگی مقدمه اهداف سوالات تحقیق که در متن به آن جواب داده می شود (تحقیق زمینه ای) چندین صفحه توضیحات در باره موضوع و مسئله طرح نمودار نتیجه گیری تشکر و قدردانی از معلم و مدیر منابع کادر تهیه کنندگان تصاویر مربوط به موضوع طرح با طرح های رنگی زیبا و جذاب ****

دانلود طرح جابر بن حیان در مورد بازیافت کاغذ

طرح جابر بن حیان در مورد بازیافت کاغذ
طرح جابر بن حیان درباره بازیافت کاغذ در ایران و جهان
طرح جابر در مورد بازیافت کاغذ
طرح جابربن حیان درباره مراحل بازیافت کاغذ
دانلود طرح جابر بن حیان درباره بازیافت کاغذ
طرح جابربن حیان  دانلود طرح جابر
تحقیق درباره بازیافت کاغذ
بازیافت کاغذ چیست
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 735 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

طرح جابر بن حیان مورد نظر دارای:

- تیتر مربوط به طرح با طراحی زیبا و رنگی

- مقدمه

- اهداف

- سوالات تحقیق که در متن به آن جواب داده می شود

-  (تحقیق زمینه ای) چندین صفحه توضیحات در باره موضوع و مسئله طرح

- نمودار

- نتیجه گیری

- تشکر و قدردانی از معلم و مدیر

- منابع

- کادر تهیه کنندگان

- تصاویر مربوط به موضوع طرح

- با طرح های رنگی زیبا و جذاب

 

****طراحی رنگی و جذاب کادرها و نوشته ها****

++++ کاملا قابل ویرایش و تغییر و جایجایی +++

دانلود طرح جابر بن حیان در مورد بازیافت کاغذ